Shahruddin jumpa Tun Mahathir lepas letak jawatan


(Malaysia Dateline) – Sejurus meletak jawatan sebagai Timbalan Menteri Kerja Raya, Ahli Parlimen Sri Gading, Datuk Dr Shahruddin Md Salleh hadir menemui Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Selamat kembali,” ciap Twitter Dr Mahathir berserta sedutan video Shahruddin yang sedang bergerak menemui bekas Perdana Menteri itu.

Video yang berdurasi hampir seminit dan dilatari lagu rasmi Bersatu, “Perjuangan Kita” antara lain menunjukkan Shahruddin mematuhi prosedur operasi standard (SOP) penjarakan sosial ketika menemui Mahathir.

Mereka tidak bersalaman sebaliknya Shahruddin yang berkemeja batik biru tua terlebih dahulu membongkokkan badan serentak dengan tangan ke dada.

Untuk rekod, Mahathir mendakwa beliau masih Pengerusi Bersatu tetapi Setiausaha Agung parti, Datuk Seri Hamzah Zainuddin kemudiannya berkata peletakan jawatan Mahathir sebagai Pengerusi pada 24 Februari lalu adalah sah mengikut perlembagaan parti itu, dan telah pun diperakui oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS).

Hari ini Shahruddin yang juga bekas Setiausaha Agung Bersatu mengumumkan peletakan jawatannya yang dilantik oleh Perdana Menteri dari kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Bekas Pengerusi Institut Terjemahan & Buku Malaysia itu mengakui telah melakukan ijtihad politik yang kurang tepat sebelum ini apabila menyertai kerajaan PN yang diterajui Muhyiddin Yassin.

 



Comments
Loading...