Akhirnya agenda sebenar dan perangai buruk Zahid terbongkar


Ahli Umno jangan terlena dibuai kemenangan sedangkan risiko ada di depan mata apabila presidennya sendiri menjadi liabiliti kepada parti.

Saya sebagai ahli Umno di negeri Johor yang berada dalam sebuah sejarah kemenangan BN di Johor yang seharusnya bergembira tetapi bertukar rasa kecewa dan marah sehingga menghilangkan rasa hormat saya kepada Ahmad Zahid Hamidi.

Di peringkat cawangan atau pun bahagian, saya antara orang yang mempertahankan presiden Umno itu walau serangan dan fitnah dihalakan ke arah Zahid.

Tetapi hari ini Zahid dengan tanpa rasa setiakawan telah menafikan peranan perdana menteri itu dalam menyumbang kemenangan PRN Johor di depan khalayak ramai akan.

Saya di bahagian tahu akan sumbangan dan sokongan yang dilakukan Ismail sepanjang kempen.

Calon, ketua bahagian, timbalan dan naib ketua bahagian sehinggalah ketua sayap-sayap di Johor tidak boleh menolak akan bantuan dan sumbangan Ismail, termasuk Puad Zarkashi, yang selama ini mengutuk dan menyerang Ismail.

Apakah hati kering Zahid sehingga tidak ada sepatah ucapan terima kasih kepada Ismail dalam ucapan selepas kemenangan.

Saya yang berada di depan pentas menunggu perkataan atau ucapan terima kasih presiden parti kepada Ismail tetapi sehingga habis ucapan saya tidak mendengarnya.

Apakah Zahid hari ini cuba menggambarkan secara terbuka bahawa sikap beliau yang lupa akan kawan yang pernah mempertahankan beliau ketika seluruh pemuda dan timbalan sendiri mendesak beliau agar berundur dan berehat kerana liabiliti dari kes-kes rasuah yang banyak sebelum ini.

Apakah hari ini Zahid sedang cuba mengkhianati usul-usul bahagian yang mahukan Ismail sebagai “poster boy” untuk PRU15 nanti dengan menukar poster boy itu kepada Najib Razak?

Apakah ahli Umno masih mahu mengulangi kesilapan sehingga kalah pada PRU14 lepas?

Zahid ternyata telah mengisytiharkan perang secara terbuka terhadap Ismail.

Read more here



Comments
Loading...