Kabinet diberi tempoh 100 hari buktikan pencapaian


BARISAN Kabinet yang baharu dilantik perlu membuktikan pencapaian awal mereka dalam tempoh 100 hari pertama melalui setiap kementerian yang diterajui.

(Malaysia Post) – Ketetapan itu dibuat Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, yang menekankan budaya kerja berprestasi tinggi bagi memberi keyakinan baharu kepada rakyat.

Menurutnya, Kabinet dan kementerian perlu dipastikan berupaya menggalas tanggungjawab ini dengan komited dan lebih proaktif.

“Saya berharap pelantikan Kabinet ini akan memberi keyakinan baharu untuk negara bangkit dan bersatu dalam melawan Covid-19 serta membebaskan Keluarga Malaysia daripada kesengsaraan hidup akibat pandemik ini.

“Saya akan pastikan Kabinet ini menekankan budaya kerja berprestasi tinggi. Justeru, setiap kementerian perlu membuat perancangan jangka pendek dan jangka panjang serta mencapai sasaran yang ditetapkan.

“Untuk itu, setiap kementerian perlu membuktikan pencapaian awal dalam tempoh 100 hari pertama,” katanya dalam ucapan Pengumuman Kabinet, hari ini.

Ismail Sabri berkata, realitinya, negara masih berhadapan dengan cabaran dan rintangan, namun beliau yakin dan percaya bahawa tidak ada masalah yang tidak dapat diselesaikan.

“Oleh itu, marilah kita menggembleng segala usaha dan daya serta bekerja bersama rakyat dalam misi memulihkan negara.

“Namun, Kabinet saya tidak boleh bekerja bersendirian. Kami memerlukan dukungan semua penjawat awam dan seluruh rakyat Malaysia,”



Comments
Loading...