Koon Yew Yin di belakang Parti Amanah


“Saya membantu Parti Amanah kerana mengetahui dari persahabatan peribadi bahawa Amanah mempunyai orang-orang yang sangat baik di dalamnya,” kata Koon Yew Yin. Semenjak tahun 2015, Koon Yew Yin telah membelanjakan sebanyak RM100 juta untuk membantu Amanah. Inilah parti yang telah menuduh PAS terima RM90 juta dari Najib Tun Razak.

THE CORRIDORS OF POWER

Raja Petra Kamarudin

Saya membantu Parti Amanah kerana mengetahui dari persahabatan peribadi bahawa Amanah mempunyai orang-orang yang sangat baik di dalamnya. Mereka bukan pelampau, berfikiran tertutup atau unsur-unsur munafik yang telah memberikan Islam nama yang tidak baik di kalangan bukan Islam. Mereka juga amanah — saya berharap bahawa saya betul — tidak berniat untuk jadikan Malaysia Wahhabi atau model pembangunan Arab. Ini akan menjadi kita sepeti di bawah satu bentuk penjajahan baru penjajahan.

Kita perlu memberi mereka peluang untuk membawa Islam yang bersih, inklusif, berfikiran terbuka dan liberal ke dalam sistem politik.

Kita perlu mengelak jalan yang diambil oleh Brunei dan Arab Saudi, di mana mereka sepatutnya mengamalkan undang-undang Islam. Tetapi pada hakikatnya, undang-undang hudud yang keras adalah bertujuan untuk orang awam sahaja. Adakah pernah berlaku kes royalti Saudi dan Brunei atau kelas atas mereka dihukum kerana melanggar mana-mana undang-undang Islam walaupun menurut laporan media, mereka ramai yang membawa gaya hidup yang yang songsang dan berlebihan?

Jika kita mahu mengelakkan dari jalan pembangunan muflis PAS atau UMNO, kita perlu membuka dompet kita dan meletakkan wang kita di mana mulut kita. (bukan sekadar cakap-cakap sahaja) Seringgit sahaja dari tiap-tiap bukan Islam akan menambahkan jumlah yang sederhana tetapi sumber penting sumber untuk membantu mereka membina infrastruktur parti mereka.

Berbanding kepada sumber-sumber yang tidak seberapa yang Amanah punyai untuk digunakan, semua orang tahu tentang RM2.6 bilion yang Perdana Menteri Najib terima daripada ahli royalti Saudi yang tidak dikkenali. Wang ini nampaknya bukan penipuan daripada 1MDB tetapi dana ‘sah’ untuk membantu Perdana Menteri miskin kita dalam perjuangannya untuk sebab-sebab Islam tertentu.

Apa yang jelas dan tidak dapat dinafikan adalah bahawa UMNO dan sekutu barunya PAS  kini mempunyai dana besar untuk pilihan raya akan datang. Dan objektif utama mereka adalah untuk membunuh Amanah.

Jadi, wahai  rakyat Malaysia, lakukan apa yang anda mampu  sekarang untuk Amanah sementara masih ada masa untuk perubahan! (Kenyataan Koon Yew Yin)

 



Comments
Loading...