Kit Siang Melulu Masuk Ke Perangkap Najib


Apakah yang dilakukan oleh Mahathir, Kit Siang, DAP dan Pakatan Harapan yang mana Najib tidak mahu mereka lakukan? Mereka melakukan segala apa yang Najib mahu mereka lakukan, malah lebih banyak lagi. Jadi kenapa Najib panik? Sebaliknya Kit Siang sepatutnya panik . Dan sememangnya dia panik. Semua yang dilakukan Najib ialah memberikan senjata kepada Kit Siang dan Kit Siang mula menembak semua orang di dalam bilik itu, serta dirinya sendiri. Jadi kenapa Najib panik apabila Kit Siang melakukan apa yang Najib mahu dia lakukan?

(Bicara News) – “Banyak orang datang dan bertanya kepada saya sama ada saya masih boleh meneruskan perjuangan saya selepas mereka mendengar berita bahawa saya kecewa. Saya jamin tidak mudah bagi Lim Kit Siang jatuh, “kata Lim Kit Siang, sebagai tindak balas kepada soalan mengenai beliau yang begitu kecewa akhir-akhir ini.

Tan Sri Mohamed Yaacob juga berkata perkara yang sama sebelum Kelantan jatuh ke tangan PAS pada tahun 1990 apabila beliau menolak nasihat Tun Daim Zainuddin untuk berundur dan memberi laluan kepada orang muda untuk memimpin Umno Kelantan. Pada tahun 1999, Tan Sri Wan Mokhtar Wan Ahmad juga diberitahu bahawa Terengganu mungkin akan jatuh ke tangan pembangkang kerana setelah 25 tahun sebagai Menteri Besar Terengganu rakyat akan bosan dengannya dan dia juga mengatakan tidak mudah baginya kalah.

Ya, Kit Siang akan bersama dengan barisan veteran yang lain yang mengatakan tidak mudah untuk mereka jatuh dan kemudian kalah dan menjadi sejarah bagaimana cara mereka kalah. Dan, dalam hatinya, Kit Siang tahu ini dan dia sangat risau bahawa dia melihat seperti ‘matahari terbenam’ dalam kerjaya politiknya. Dan apabila akar umbi DAP bangun dari tidur waktu pagi selepas Hari Pilihanraya Umum Ke-14 dan menyedari bahawa Kit Siang membuat kesilapan strategik terbesar dalam kerjaya politiknya dengan meletakkan nasib DAP kepada Tun Dr Mahathir Mohamad, orang Cina akan membuangnya lebih cepat daripada anda boleh katakan, “Selamat Jalan Kucing Tua!”.

Kit Siang telah kehilangan plot dan melalut dan mengarut kerana dia berada dalam keadaan panik

Sebenarnya Kit Siang mula panik pada 4 Disember 2016 apabila Perdana Menteri Najib Tun Razak mendedahkan bahawa pilihan raya akan datang adalah pertandingan antara Barisan Nasional yang diketuai oleh Umno dan Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP. Itulah saatnya Kit Siang menelefon Mahathir dan mencadangkan perjanjian. Dan beliau juga menjemput Mahathir ke konvensyen DAP pada hari berikutnya selepas mengumumkan sebelumnya bahawa Mahathir tidak dijemput. Kit Siang perlu menyangkal setiap dakwaan  Najib dengan menunjukkan wajah Melayu di konvensyen DAP. Tetapi angka keempat, yang bermaksud ‘mati’, bukan angka yang baik untuk orang Cina dan keputusan pada 4hb Disember, sejak itu, membawa kepada feng shui yang amat malang kepada Kit Siang dan DAP. Orang Cina tidak pernah ‘merasmikan’ masa depan mereka pada ‘hari kematian’ dan, ironinya, ini adalah apa yang dilakukan oleh Kit Siang.

Kit Siang berada dalam keadaan panik. Tetapi dia mahu menjadikannya kelihatan seperti dia dalam keadaan tenang ketika itu sementara Perdana Minster Najib Tun Razak yang kelihatan berada dalam keadaan panik. Kit Siang bukan sahaja hidup dalam penafian tetapi dia berharap dapat meyakinkan penyokong DAP dan Pakatan Harapan dan membuat mereka percaya bahawa dia ‘mengawal bola sepanjang jalan ke gawang gol’. Pada hakikatnya, Kit Siang kehilangan kawalan bola pada hari dia jatuh ke dalam perangkap Najib dan menyerahkan nasibnya kepada Mahathir. Sekarang Kit Siang menyedari bahawa apa yang telah berlaku dalam tempoh dua tahun lepas adalah sebahagian daripada rancangan Najib dan dia berjalan terus ke dalam ‘pasir jerlus’ dan semakin banyak dia bergelut semakin dia tenggelam.

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...