Tee Yong salah sasaran


zuraidah kamarudin

Kenyataan Tee Yong itu hanya ‘membunuh’ MCA sendiri yang sudah tidak ditolak rakyat Malaysia

Ikhwan Zulkaflee, FTM

Naib Presiden baharu MCA Chua Tee Yong yang sepatutnya menyalahkan kerajaan berkenaan kenaikan harga tol dan bukannya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin, jika Jabatan Perdana Menteri dan kabinet boleh meluluskan penggunaan jet persendirian untuk kegunaan Datin Seri Rosmah Mansor, mengapa mereka tidak boleh melakukan perkara yang sama untuk mengurangkan beban rakyat.

“Sungguh mengecewakan apabila ahli politik muda sering menimbulkan isu tanpa sebab. Nampaknya isu Talam belum cukup untuk mengajar Tee Yong.

“Tee Yong harus memeriksa fakta terlebih dahulu tapi nampaknya dia sudah memusnahkan kredibiliti beliau sendiri. Seperti bapanya, Tee Yong tidak mengindahkan kehendak rakyat tapi hanya mengejar populariti,” kata Zuraida dalam satu kenyataan hari ini.

Tambah Zuraida, kenyataan Tee Yong itu hanya ‘membunuh’ MCA sendiri yang sudah tidak ditolak rakyat Malaysia.

“Beliau tidak hanya harus menjadi hamba kepada pimpinan Barisan Nasional (BN). MCA sudah rosak dan tidak boleh dibaiki lagi dan kenyataan Tee Yong itu hanya memburukkan lagi parti tersebut,” katanya lagi.

Ketua Wanita Keadilan itu berkata Tee Yong tidak seharusnya hanya mencari populariti dengan menyerang ketua pembangkang sebaliknya beliau harus belajar mengambil berat mengenai rakyat terlebih dahulu.

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...