Apakah Mufti Hendak Menjadi Penipu dan Bacul?


By Kerajaan Rakyat

Kalau saya katakan para Mufti yang berlambak bersepah di Malaysia ini umpama jantan sial, jalang dan pelacur jantan, mungkin tidak tepat dan terlalu menghina ‘title’ Mufti yang mereka banggakan sangat.

Walau bagaimanapun sejak bertahun kebelakangan ini berlambak para Mufti yang diamanahkan (selaras dengan tugasnya) untuk menasihati pemimpin negara/negeri dalam hal berkaitan agama Islam telah secara nyata GAGAL melaksanakannya.

Memberi nasihat, pandangan dan teguran secara berpilih seakan menjadi perkara lumrah dikalangan para mufti. Apabila sesuatu perkara yang melanggar hukum ALLAH SWT dilakukan oleh pemimpin negeri atau negara dari kalangan Bani UMNO, hampir semua mufti yang pernah dikhatankan zakarnya satu ketika dulu seolah-olah menjadi si tua bisu dan jantan bacul.

Teguran, nasihat dan fatwa sepantas halalintar akan dirumuskan oleh beberapa mufti yang sakit jiwanya apabila kenyataannya akan memberi faedah politik kepada pemerintah yang zalim. Beberapa mufti di Malaysia sekarang ini tidak ubah seperti pelacur yang melacurkan ‘title’ Muftinya demi kepentingan peribadi mereka. Mereka sunggup mengenepikan malahan melupakan perintah agama demi menjaga dan mentaati perintah serta arahan pemimpin UMNO dan Raja serta Sultan. Mereka meringankan perintah Allah semata-mata demi menjaga ‘air muka’ raja dan sultan yang kekadang jelas mencabul kesucian agama Islam.

Read more at: http://kerajaanrakyat.com/?p=7841



Comments
Loading...