Ambiga tikam belakang PAS


Dan Ambiga ikut boss dia, Anwar. Ambiga tikam belakang PAS walau pun kalau bukan sebab PAS Bersih tidak akan wujud. Ambiga bagitahu Clare Rewcastle Brown yang Perdana Menteri Najib Tun Razak telah rasuah PAS sebanyak RM90 juta, satu cerita fitnah dan dakwaan palsu semata-mara.

THE CORRIDORS OF POWER

Raja Petra Kamarudin

Apabila Bersih dilancarkan pada tahun 2006, PASlah yang bantu menjayakan pergerakan ini. Sama dengan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) atau AIM (Abolish ISA Movement), yang dilancarkan dan diterajui oleh Presiden PAS, Ustaz Haji Fadzil Muhammad Noor, pada tahun 2001.

Tidak ada sesiapa yang boleh nafi yang sedikit sebanyak kejayaan pembangkang pada PRU ke-12 pada tahun 2008 ialah disebabkan Bersih, bermaknya juga disebabkan PAS.

Apabila Anwar Ibrahim nampak yang Bersih berjaya, beliau mencurinya dan telah tukar namanya ke Bersih 2.0. Lepas itu, Anwar melantik Ambiga Sreenevasan sebagai Pengerusi Bersih, macamlah Bersih tu bapak dia yang punya.

Anwar curi Bersih dan lantik Ambiga jadi pengerusinya

Inilah perangai manusia tak malu. Orang lain yang berkerja betahun-tahun untuk menjayakan Bersih. Anwar tidak terlibat langsung dan tidak peduli tentang Bersih. Bila dah berjaya, dia rampas Bersih dan buat macam Bersih tu bapak dia yang punya. Atas kuasa apa Anwar lantik Ambiga sebagai Pengerusi Bersih?

Tetapi PAS masih sokong Bersih. Biarlah Bersih 2.0 pun. Biarlah perempuan India Hindu yang mempengerusikan Bersih 2.0. Demi atas semangat perjuangan dan pengorbanan, PAS terus sokong Bersih 2.0.

Tetapi perempuan India Hindu ini sama macam boss dia, Anwar. Ambiga ni suka tikam belakang, sama macam Anwar. Anwar tikam tak kira belakang siapa. Tun Dr Mahathir pun dia tikam belakang, budak-budak jambu pun dia tikam belakang. Satu dunia sudah tahu perangai Anwar ini.

Ambiga yang bagitahu Clare tentang cerita fitnah dan dakwaan palsu yang Najib bagi PAS RM90 juta

Dan Ambiga ikut boss dia, Anwar. Ambiga tikam belakang PAS walau pun kalau bukan sebab PAS Bersih tidak akan wujud. Ambiga bagitahu Clare Rewcastle Brown yang Perdana Menteri Najib Tun Razak telah rasuah PAS sebanyak RM90 juta, satu cerita fitnah dan dakwaan palsu semata-mara.

Sejarah sudah membuktikan yang kafir memang tak boleh kita buat kawan. Nabi Muhammad SAW pun banyak masalah dengan kafir. Mereka cari peluang saja nak tikam belakang orang Islam di Medina. Dan bukan ke Al Quran sudah pesan yang orang kafir ini tidak akan puas hati sehingga kita ikut jalan sesat mereka?

Biarlah ini jadi satu peringatan kepada kita semua. Baik macam mana pun orang kafir, akhirnya mereka akan tikam belakang kita. Jadi berwaspada dengan puak-puak ini. Kita sokong mereka dan bantu mereka, tetapi akhirnya, macam natang Ambiga ini, mereka akan tikam belakang kita.

 



Comments
Loading...