Najib macam Yahudi, kata Mahathir


Lim Kit Siang sampai berbuih mulut menyalak macam anjing gila. Dulu manyalak pasal Altantuya. Hari ini menyalak pasal 1MDB. Sekarang ini sudah mula menyalak menuduh Tok Guru Abdul Hadi Awang nak jadi perdana menteri. Kit Siang yang sebenarnya sudah gila: Melayu panggil gila talak. Dia menyesal ceraikan PAS tetapi malu nak rujuk balik.

THE CORRIDORS OF POWER

Raja Petra Kamarudin

“During Najib’s time, the people of Israel sent a representative who was accepted. But now, we will not allow Israelis to participate in the swimming event here. This is because the Israelis are roguish like Najib. See how Israel has stolen Palestinian land and built a building there.”

Itu yang diperkatakan oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam ceramahnya di Cameron Highlands hari ini.

Bagi orang Islam, kenyataan itu ialah satu penghinaan yang amat besar sekali. Satu lagi penghinaan ialah apabila kita memanggil orang Islam seorang Firaun, seperti yang geng Anwar Ibrahim buat pada tahun 1998.

Sebab apa Mahathir dan Lim Kit Siang terus bantai Najib Tun Razak walau pun dia bukan lagi Presiden Umno atau Perdana Menteri Malaysia? Ini telah dijawab oleh Dennis Ignatius, ketua propaganda Pakatan Harapan, di dalam Free Malaysia Today hari ini.

Najib adalah pembunuh Altantuya, pencuri, penyamun, lanun Bugis, kleptokrat, dan hari ini Najib ialah Yahudi

“Of course, it is absolutely necessary to bring Najib to justice for whatever crimes he may have committed. However, the legal process is often a slow and cumbersome one and the outcome is by no means a foregone conclusion. Nevertheless, the case against Najib is more than a legal one; it is a political one and must be fought and won in the court of public opinion as well,” kata Dennis Ignatius.

Ringkas cerita, mereka tidak yakin yang makhamah akan menghukum dan penjarakan Najib. Jadi mereka perlu ‘hukum’ Najib di dalam ‘court of public opinion’.

Kia perlu ingat yang Najib telah di hukum di dalam ‘court of public opinion’ semenjak tahun 2007 lagi. Semasa itu Ketua Penerangan PKR, Tian Chua, telah ‘mendedahkan’ gambar Altantuya Shaariibuu, Najib dan Abdul Razak Baginda makan bersama di Eiffel Tower di Paris, Perancis.

Tujuan itu adalah untuk ‘membuktikan’ yang Najib mempunyai hubungan dengan Altantuya. Semasa itu saya pun telah percaya tuduhan ini disebabkan ‘bukti yang kukuh’ (dan kerana masa itu saya rapat dengan Tian Chua).

Dennis Ignatius berkata isu menghentam Najib ialah isu politik dan Najib perlu dihukum di dalam ‘court of public opinion’

Hari ini, di dalam perbicaraan makhamah yang sedang berjalan, satu pendedahan baru telah di buat: iaitu gambar itu sebenarnya palsu.

Ia, 12 tahun kemudian, kita diberitahu yang gambar itu palsu. Tetapi, ‘the damage has been done’ atau nasi sudah jadi bubur. Ramai yang percaya Najib ada hubungan dengan Altantuya dan terlibat di dalam pembunuhan perempuan tersebut.

Sama dengan kempen memburukkan Najib yang di lancar pada tahun 2004. Kita diberitahu yang Najib curi duit 1MDB sebanyak RM42 billion. “RM42 bilion duit 1MBD sudah lesap,” kita diberitahu.

Hari ini, Dennis Ignatius berkata, “The outcome is by no means a foregone conclusion. Nevertheless, the case against Najib is more than a legal one; it is a political one and must be fought and won in the court of public opinion as well.”

Sekiranya betul yang Najib telah curi duit 1MDB sebanyak RM42 bilion, apa susah sangat nak membuktikannya di makhamah? Jika berani tuduh Najib curi RM42 bilion duit 1MDB, ini bermakna buktinya mesti ada. Kalau takde bukti macam mana boleh tuduh Najib curi duit 1MDB sebanyak RM42 bilion?

Anwar panggil Mahathir ‘Firaun’ dan Mahathir panggil Najib ‘Yahudi’ 

Di dalam Al-Quran Surah An-Nur, Allah telah bersabda yang sekiranya kita menuduh seseorang maka kita kena ada bukti. Sekiranya tidak ada bukti, maka yang menuduh pula yang akan di hukum.

Jadi, sesiapa yang menuduh Najib curi duit 1MDB sebanyak RM42 bilion kena kemukakan buktinya. Bawalah bukti it ke makhamah. Sebab apa pula kena hukum Najib di dalam ‘court of public opinion’, seperti yang diperkatan oleh Dennis Ignatius?

Najib adalah pembunuh Altantuya, pencuri, penyamun, lanun Bugis, kleptokrat, dan hari ini Najib ialah Yahudi.

Alamak, Altantuya dibunuh 13 tahun dahulu pada 2006. Yang membunuhnya adalah dua orang ‘bodyguard’ Perdana Menteri pada masa itu, iaitu Tun Abdullah Ahmad Badawi. Dan Najib dikatakan yang mengarah pembunuhan ini. Sudah 13 tahun pembunuhan ini telah berlaku. Tangkap sajalah Najib dan dakwa beliau di dalam makhamah.

Lim Kit Siang berbuih mulut menyalak macam anjing gila

Sama dengan RM42 bilion yang, kononnya, Najib curi dari 1MDB. Sudah 10 bulan Pakatan Harapan memerintah. Tak jumpa lagi ke bukti Najib curi RM42 bilion? Tangkap sajalah Najib dan dakwa beliau mencuri RM42 bilion duit 1MDB. Kenapa masih perlu hukum Najib di dalam ‘court of public opinion’? Tak cukup bukti ke?

Lim Kit Siang sampai berbuih mulut menyalak macam anjing gila. Dulu manyalak pasal Altantuya. Hari ini menyalak pasal 1MDB. Sekarang ini sudah mula menyalak menuduh Tok Guru Abdul Hadi Awang nak jadi perdana menteri. Kit Siang yang sebenarnya sudah gila: Melayu panggil gila talak. Dia menyesal ceraikan PAS tetapi malu nak rujuk balik.

 



Comments
Loading...