Budaya DAP ialah memusuhi Islam


Sopan santun nampaknya memang tidak wujud didalam kamus orang DAP. Samada ianya adalah masalah budaya (atau pun kurang budaya), ataupun ia disebabkan oleh pendidikan Cina, ini memang tidak berapa jelas. Apa yang sangat jelas dan terang adalah orang DAP yang berpendidikan Cina ini memang mulutnya sangat busuk, macam ditunjukkan oleh Ben dalam video itu. 

Raja Petra Kamarudin

Ahmad Faiz Faiza telah memberi satu komen yang menarik di Facebook (BACA DIBAWAH) berkaitan dengan, mengapa ahli DAP yang bernama Ben Singh menyerang Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, di London pada malam 24 Disember 2018.

Faiz juga telah mengaitkan episod itu dengan kes saman diantara Hadi dan Clare Rewcastle Brown selaku editor Sarawak Report. Hadi berada di London adalah bertujuan untuk bertemu dengan peguamnya. Mereka tengah mempersiapkan kesnya terhadap Clare yang akan didengarkan di mahkamah bulan hadapan. Manakala Ben, pula, tersangat rapat dengan Clare. Jadi Ben cuba untuk ‘provoke’ Hadi, supaya Hadi bercakap atau melakukan sesuatu yang boleh diguna pakai terhadapnya di mahkamah kelak.

Hadi, Islam and the Qur’an attacked by DAP member Ben Singh in London

Bagaimanapun, itu adalah kesimpulan Faiz berkaitan dengan kejadian tersebut. Saya, secara peribadi, mengenali Ben dan saya juga mengenali cara Ben berfikir. Ben adalah penyokong dan ahli tegar DAP (kampungnya di Ipoh, Perak). Cara dia menyelesaikan masalah adalah dengan menggunakan kekerasan seperti bertumbuk. Itu sebabnya anda boleh melihat atau mendengar dia mencabar seseorang dalam video itu dengan ‘mengajaknya keluar’ atau ‘settle di luar’.

Ben Singh rapat dengan Clare Rewcastle Brown dari Sarawak Report

Ben sebenarnya tidak mempunyai pendidikan yang tinggi. Dia juga tidak dapat berhujah dengan pandai. Ini juga masalah yang sering dihadapi oleh kebanyakan ahli DAP. Mereka akan sentiasa mengakhiri dengan kaedah memaki hamun dan menggunakan bahasa kesat. Itulah sebabnya komen-komen yang dibuat oleh penyokong DAP didalam media sosial bukan sahaja kurang bijak, malah mereka suka menggunakan bahasa-bahasa yang kesat.

Sopan santun nampaknya memang tidak wujud didalam kamus orang DAP. Samada ianya adalah masalah budaya (atau pun kurang budaya), ataupun ia disebabkan oleh pendidikan Cina, ini memang tidak berapa jelas. Apa yang sangat jelas dan terang adalah orang DAP yang berpendidikan Cina ini memang mulutnya sangat busuk, macam ditunjukkan oleh Ben dalam video itu.

Ben Singh telah menunjukkan betapa bencinya DAP terhadap Melayu, Islam, PAS dan juga Al–Qu’ran

Apa yang diperkatakan oleh Ben terhadap Hadi bukanlah sesuatau yang baru atau unik pun. Ini adalah cara kebanyakan orang bukan Islam berfikir. Jadi, pada hakikatnya, Ben hanya bersikap jujur terhadap pandangannya. Orang yang bukan Islam sentiasa tidak akan menerima Shariah, RUU355 ataupun Hudud, dan sudah pasti mereka tidak akan menerima ajaran didalam Al–Qu’ran dan Negara Islam.

Ini adalah masa untuk Umat Islam (atau orang Melayu) menyedari bahawa hidup di Malaysia ini sentiasa dibahagikan antara orang Melayu Islam dan orang bukan Melayu Islam. Bekas perdana menteri Najib Tun Razak adalah bodoh jika dia berfikir yang dia boleh melahirkan 1 Malaysia. Malaysia akan sentiasa ada dua Malaysia dan rakyat Malaysia perlu belajar bagaimana nak hidup di dalam keadaan sebegini.

Al-Quran SURAH AL-KAFIRUN telah menjelaskan perkara ini:

**********************************************************

I was one of the few who watched the live telecast of this forum last night on Tok Guru Hadi’s FB. Ben Singh actually started by asking a question alleging PAS never made any stand against 1MDB and the recent Tabung Haji. He claims he helped campaigned for PAS in GE13 and alleged PAS broke up PR. He even rudely told Hadi to go back to Malaysia because he have no business being here in UK.

Hadi answered with facts regarding PAS demanding an RCI. He also said there are other scandals like BMF, Perwaja, PKFZ, BNM Forex etc that is now being swept under the carpet.

Not to be deterred Ben Singh ask another question regarding local council elections. At the same time he started provoking the crowd. Before Tok Guru Hadi could answer fully he cuts in and started verbally abused Hadi and other crowds, including about Islam and Quran is not suitable for this modern age bla bla bla.

Actually we know what Ben Singh was tasked to do. And that has to do with why Tok Guru Hadi came to UK, visiting Ireland, then back to London etc. First PAS just like UMNO, for decades have a PAS association in UK. It caters for Malaysians especially students in UK.

But the second reason why Hadi came to UK was what DAP and their funders is afraid off. And that is Hadi is there to meet his lawyers regarding the case against Claire Rewcastle of Sarawak Report that will be heard next month or so. So they plan to provoke Hadi and PAS people in UK into a frenzy. Thats why Ben even went so far as to call that other chap who told him off to have it man to man outside.

If that were to happened, Ben will then make a police report and said Hadi was instigating hate speech and violence. Do remember the criteria of hate speech must include the promotion of violence for it to stick in UK courts. And that’s why from the start Ben was provoking everyone in the forum, hoping someone would act violently towards him.

This would put Tok Guru Hadi in a fix and will surely jeopardise his and PAS case against Claire. Fortunately no one took the bait alhamdulillah.

It also prove that Claire is tearing her hair out because she knows she gonna lose the case. She already lost two case within a case already with this suit. This last one is the main trial. And Insha’Allah she gonna lose badly. And that will be catastrophic to PH especially DAP who has been harping about PAS accepting rm90 million bribes from UMNO and Najib. Hence this tactic of provocations.

COMMENT ON FACEBOOK BY Ahmad Faiz Faiza

 



Comments
Loading...