‘Rafizi memang tahu meramal masa depan’ – Tun Mahathir


(Astro Awani) – Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan bekas Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli sebagai individu yang pandai melihat apa yang akan berlaku pada masa hadapan.

Beliau memberi reaksi kepada kenyataan Rafizi sebelum ini yang merujuk  laporan sebuah kaji selidik yang mengatakan  populariti Perdana Menteri menurun selepas enam bulan mengambil alih kerajaan daripada bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Rafizi memang tahu apa akan jadi. Dia punya prediction (jangkaan) Pilihan Raya Umum ke-14 pun sangat tepat,” katanya ketika hadir pada Majlis Makan Malam pada majlis makan malam Persatuan Bekas Pelajar Kolej Sultan Abdul Hamid (SAHOCA) 2018 di sini pada Jumaat.

Rafizi sebelum ini memetik satu tinjauan pendapat pada awal Disember bahawa rating Dr Mahathir telah merosot sebanyak 19 peratus berbanding daripada tinjauan yang sama pada Jun lalu.

Jelas Rafizi ia sekaligus menunjukkan kemerosotan populariti kerajaan Pakatan Harapan (PH).

BACA: Pesanan Rafizi Ramli kepada PH

Malah jelas Rafizi penurunan itu berlaku secara konsisten berikutan kegagalan PH menunaikan janji selain mendakwa kerajaan hari ini selalu mengalihkan perhatian orang ramai daripada isu lebih mendesak.

 



Comments
Loading...