Ezam Mohd Nor BOHONG!


Ezam Mohd Nor, the King of Kelentong — the man who announced he has six boxes (enam kotak) of evidence of Tun Dr Mahathir Mohamad’s RM100 billion corruption in his 22 years as Prime Minister — strikes again. This time he kelentong that Azmin Ali arranged a meeting between Mahathir and certain PAS leaders in London. Kalau nak bohong biarlah logik sikit! Guess who paid Ezam RM2 million to “reveal” this “secret”!

NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin

Azmin bawa pemimpin Pas jumpa Tun M di London – Ezam

(Malaysia Gazette) – Bekas Ketua Angkatan Muda (AMK) PKR, Datuk Mohamad Ezam Mohd Nor mendakwa Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin menjadi orang tengah dalam pertemuan pemimpin Pas dengan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad di London.

Ezam turut mendakwa Mohamed Azmin merupakan individu yang memulakan langkah untuk merosakkan peralihan kuasa antara  Mahathir dengan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Azmin jadi Menteri Ekonomi yang sabotaj ekonomi. Inilah satu menteri Malaysia di mana dia merosakkan peralihan kuasa.

MB Terengganu jumpa Dr Mahathir di London tetapi tak tahu di mana, siapa lagi yang hadir, dan pada bila masa, kata Ezam

“Kalau dia tidak mula, ingat UMNO nak buat. Dia ingat Pas terhegeh-hegeh nak buat (undi percaya PM). Ini semua kerja dia sebab itu dia bawa Menteri Besar Terengganu dan pemimpin Pas pergi London jumpa Tun Dr Mahathir. Bukan sekali tapi dua kali.

“Dia akhirnya sabotaj ekonomi negara. Dia kaburkan peralihan kuasa sebab nak selamatkan diri dia dan sanggup jadi alat dan perkakas Mahathir,” katanya dalam satu video yang tersebar hari ini di aplikasi WhatsApp hari ini.

Untuk rekod, Mahathir mengadakan lawatan kerja tiga hari ke United Kingdom pada Jun tahun lalu.

Ezam berkata, antara pemimpin Pas yang mengadakan pertemuan dengan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu adalah Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar.

Ezam tak dedah sama ada Presiden PAS hadir atau pun tidak pada perjumpaan tersebut

Bagaimanapun, Ezam tidak pula menamakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang samada turut hadir dalam pertemuan itu.

Ezam sejak kebelakangan ini dilihat aktif berceramah dan meminta Mahathir mempercepatkan proses peralihan kuasa perdana menteri kepada Anwar.

Dakwaan Ezam itu dikuatkan lagi dengan langkah Pas untuk mengusulkan undi percaya kepada Mahathir dalam sidang Dewan Rakyat yang akan dimulakan bulan hadapan.

Ia disahkan Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang berkata langkah itu perlu dalam menangani kemelut peralihan kuasa ketika ini membabitkan Mahathir yang dikatakan akan ‘mengganggu kestabilan politik dan ekonomi’.

 



Comments
Loading...