Rakaman audio: Latheefa, timbalan beri keterangan hampir 4 jam di Bukit Aman


(FMT) – Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegan Rasuah Malaysia (SPRM) Latheefa Koya selesai memberikan keterangan selama hampir 4 jam di Bukit Aman, hari ini.

Perkara itu disahkan oleh SPRM dalam satu kenyataan, petang tadi.

“Timbalan ketua pesuruhjaya Azam Baki dan 5 orang pegawai lain juga turut hadir memberikan keterangan secara berasingan antara jam 2.45 petang hingga6.30 petang,” kata kenyataan itu.

Terdahulu, polis mengesahkan Latheefa dan beberapa nama lain akan dipanggil untuk memberi keterangan berhubung rakaman audio yang didedahkan SPRM baru-baru ini.

Pada 8 Jan, SPRM telah mendedahkan rakaman audio perbualan yang didakwa kebocoran maklumat daripada Jabatan Peguam Negara kepada bekas perdana menteri Najib Razak dan beberapa individu lain yang dikatakan berkaitan siasatan terhadap 1Malaysia Development Berhad dan SRC International Sdn Bhd.

Rakaman audio itu dipercayai perbualan yang melibatkan Najib, Rosmah Mansor, bekas ketua pesuruhjaya SPRM Dzulkifli Ahmad, putera mahkota Emiriyah Arab Bersatu, Sheikh Mohammed Zayed Al Nahyan dan beberapa individu lain.

Siasatan polis diketuai oleh Mohd Fazley Ab Rahmad dari Unit Siasatan Jenayah Khas Bukit Aman.

 



Comments
Loading...