Apa dengan Puteri Umno


RAJA SARA PETRA

GE14, dan dua pilihan raya umum sebelum itu, menyaksikan penurunan sokongan kaum muda dan pengundi bandar untuk Umno dan Barisan Nasional. Pemuda Umno dan Puteri Umno, yang sepatutnya telah mendapat undi untuk kelompok ini, menghadapi pertempuran berat kerana Pakatan Harapan sangat bijak menggunakan media sosial untuk memainkan permainan persepsi.

Mengakui ini adalah kelemahan Umno dan Barisan Nasional dalam tempoh 20 tahun yang lepas sejak 1999, Puteri Umno perlu mengubah cara ia memainkan politik dan menjadi lebih celik internet dan media sosial jika ia tidak mahu pupus.

Saya rasa saya mampu menyumbang dalam usaha ini dan membantu Puteri Umno bersaing dalam politik baru Malaysia Baru di mana persepsi adalah segala-galanya dan memutuskan keputusan pilihan raya umum dan saya ingin menjadi sebahagian daripada perubahan untuk menyumbang kepada perubahan yang berlaku di umno satu keperluan.

Pada mulanya saya fikir saya dapat melakukan ini melalui Gerakan, yang bercakap tentang menjadi kuasa ketiga dan mencipta semula dirinya. Walau bagaimanapun, Gerakan nampaknya terlalu tertumpu kepada politik China dan lebih berminat untuk bersaing dengan DAP daripada menangkap hati dan minda golongan belia dan bandar.

Saya telah membincangkan perkara ini dengan kepimpinan Puteri Umno dan mereka kelihatan bersedia menerima idea baru. Jadi saya ingin menghulur tangan saya untuk membantu Puteri Umno dalam pilihan raya umum akan datang, yang akan menjadi lebih sukar dengan cara Pakatan Harapan menggunakan berita palsu dan persepsi palsu kerana ia modus operandi.

#cukupkahberusaha #sayaadalahumno

 



Comments
Loading...