Pemilihan PKR: Anwar Bakal Hadapi Saingan Presiden?


TIGA hari selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan hasrat bertanding jawatan Presiden PKR, timbul ura-ura calon lain bakal mengumumkan dirinya… 

(Astro Awani) – TIGA hari selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan hasrat bertanding jawatan Presiden PKR, timbul ura-ura calon lain bakal mengumumkan dirinya untuk rebut kerusi ketua parti komponen Pakatan Harapan yang ada perwaklilan terbesar di Parlimen.

Sumber memaklumkan Astro AWANI bahawa terdapat satu senarai nama pimpinan PKR yang kononnya bakal merebut jawatan tertinggi parti tersebut pada pemilihan parti bulan depan yang tersebar dalam kalangan ahli parti.

“Senarai tersebut meletakkan Timbalan Presiden, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebagai calon Presiden manakala tiga Menteri lain dikatakan bakal bertanding jawatan Timbalan Presiden serta Naib Presiden.

“Selain itu, salah seorang Menteri Besar dari PKR juga dinamakan dalam senarai tersebut,” kata sumber.

Sehingga kini, tiada pengumuman rasmi daripada Mohamed Azmin, yang juga Menteri Hal Ehwal Ekonomi, atau mana-mana Menteri atau Menteri Besar dari PKR yang telah mengumumkan hasrat untuk bertanding dalam pemilihan parti kali ini.

Astro AWANI dalam proses mendapatkan respon dari Mohamed Azmin bagi memastikan kesahihan senarai yang tersebar.

Pada Ahad, Anwar telah mengesahkan beliau akan bertanding pada pemilihan parti akan datang dengan menawarkan diri sebagai Presiden bagi menggantikan isteri beliau, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang merupakan Presiden PKR sekarang.



Comments
Loading...