Zahid sah tanding Presiden UMNO


(Malaysian Gazette) – Naib Presiden yang menjalankan tugas-tugas Presiden, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan bertanding bagi jawatan nombor satu itu pada pemilihan parti, November depan.

Perkara itu disahkan Setiausaha Akhbarnya Mejar Jeneral Datuk Fadzlette Othman Merican yang memberitahu, borang pencalonan itu telah diserahkan ke ibu pejabat parti itu semalam.

“Ahmad Zahid akan bertanding jawatan Presiden dan menjadi individu pertama yang mengisi serta menghantar borang pencalonan di ibu pejabat UMNO semalam,” katanya memetik laporan Utusan Malaysia Online.

Bagaimanapun, status mengenai pencalonan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein untuk sebarang jawatan masih kabur.

Difahamkan Hishamuddin berada di Mekah untuk menunaikan umrah dan akan membuat kpeutusan berhubung pemilihan parti itu sebaik pulang ke tanah air kelak.

Pemilihan jawatan tertinggi antara Presiden, Timbalan Presiden dan Naib Presiden dibuka kepada semua ahli parti itu untuk mengemukakan calon sebagaimana yang diumumkan Ahmad Zahid baru-baru ini.

Proses itu mula dibuka pada 1 Jun lalu yang mmebolehkan mana-mana pemimpin dan ahli UMNO yang berhasrat untuk bertanding jawatan dalam parti itu boleh mula mendaftar secara dalam talian sehingga 17 Jun depan.

 



Comments
Loading...